eVapes
Polityka Prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU EVAPES.PL
§1
Postanowienia ogólne
1. Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych
osobowych Klientów (w tym potencjalnych klientów) korzystających z platformy
rezerwacyjnej Evapes.pl dostępnego pod adresem internetowym: www.evapes.pl,
zwanego dalej Sklepem/Administratorem. Dokument określa również̇ zasady
stosowania plików cookies.
2. Niniejsza polityka prywatności Sklepu ma
charakter informacyjny. Celem Polityki jest zaprezentowanie zasad
funkcjonowania Sklepu, a także zasad postępowania z danymi osobowymi i ich
przetwarzania, w tym określenie działań podejmowanych przez Administratora, w
zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Sklepu i narzędzi wykorzystywanych
przez Klientów do wykonywania czynności, takich jak zakładanie Konta, składanie
Rezerwacji i wykonywanie innego rodzaju działań́ w ramach Sklepu.
3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) („RODO”) oraz innymi
aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
4. Administrator dokłada wszelkiej staranności w celu ochrony interesów osób, których
zbierane dane dotyczą̨, a w szczególności zapewnia, że dane te są̨ przetwarzane
zgodnie z prawem, w tym zgodnie z RODO oraz ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną. Dane osobowe są̨ zbierane przez Administratora dla
zdefiniowanych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu
niezgodnemu z tymi celami. Administrator oświadcza, że zbierane przez niego
dane są̨ przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą,
nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągniecia danego celu przetwarzania.
5. Klient, który korzysta z usług i narzędzi udostępnionych w ramach Sklepu
internetowego, potwierdza zapoznanie się̨ z postanowieniami Polityki Prywatności
i Regulaminu Sklepu, a także wyraża zgodę̨ na wykorzystywanie jego danych
osobowych zgodnie z Regulaminem Sklepu internetowego oraz Polityką Prywatności
(w tym celu zaznacza odpowiednie checkboxy kierując się komunikatami pojawiąjącymi
się na stronie internetowej Sklepu internetowego).
6. Wszystkie zbierane przez Administratora dane
chronione są̨ z użyciem racjonalnych środków technicznych i organizacyjnych
oraz procedur bezpieczeństwa, w celu zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieupoważnionych
lub ich nieupoważnionym wykorzystaniem.
7. Administrator na zasadach określonych w Regulaminie oraz w Polityce Prywatności
posiada wyłączny dostęp do danych. Dostęp do danych osobowych Klienta może być również̇
powierzony innym podmiotom, np. za pomocą̨, których Klient dokonuje płatności, które
to podmioty gromadzą̨, przetwarzają̨ i przechowują dane osobowe zgodnie ze
swoimi regulaminami i politykami prywatności. Dostęp do danych osobowych
Klienta jest udzielany przedmiotowym podmiotom w zakresie niezbędnym i tylko
takim, który zapewni odpowiednią realizację usług.
8. Wszelkie słowa i wyrażenia występujące w
Polityce Prywatności rozpoczynające się wielką literą (np. Sprzedawca, Sklep,
Klient, Rezerwacja) należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w
Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronie internetowej Sklepu
Internetowego.
§2
Gromadzenie, pozyskiwanie, zakres i cel zbierania danych osobowych
1. Administrator pozyskuje informacje o użytkownikach m.in. poprzez
gromadzenie logów serwera za pośrednictwem operatora hostingowego.
2. Logi serwera stanowią̨ wyłącznie materiał pomocniczy służący
do administrowania Serwisem, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza
osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
3. Administrator informuje, że w związku z możliwością̨
rejestracji w Sklepie internetowym i założenia Konta, Klienci zakładający Konto
w Sklepie mogą̨ zostać zobowiązani do podania określonych danych, takich adres
e-mail, login i hasło. Podanie wyszczególnionych podczas procesu rejestracji
danych jest konieczne do założenia Konta, a pozostałe dane można podać́
dodatkowo i dobrowolnie.
4. Administrator w ramach Sklepu internetowego może
przechowywać informacje, np. dane osobowe niezbędne do umożliwienia kontaktu z
Klientem, przesłania wiadomości czy związanych z procedurą płatności za
Rezerwację.
5. Administrator w ramach Sklepu może gromadzić
dane osobowe Klientów i potencjalnych Klientów kontaktujących się̨ z
Administratorem w ramach obsługi klienta, a które to dane osobowe są̨ niezbędne
do zrealizowania danej prośby Klienta i kontaktu z nim w celu udzielenia
odpowiedzi. Kontakt możliwy będzie także poprzez wykorzystanie danych
umieszczonych w tym celu na Koncie Klienta.
6. Administrator przetwarza dane osobowe
Klientów niezbędne do prawidłowej realizacji usług dostępnych w Sklepie i jest
uprawniony do wykorzystywania zgromadzonych i przechowywanych w ramach Sklepu
internetowego danych w następujących celach:
a) złożenia Rezerwacji,
b) w przypadku decyzji Klienta po
zapoznaniu się z Towarem – zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie
Usługi elektronicznej,
c) marketingu bezpośredniego własnych produktów
lub usług,
d) zapewnienia pełnej obsługi Użytkownika,
w tym zakładania i zarządzania Kontem, rozwiazywania problemów technicznych i udostępniania
odpowiednich funkcji,
e) dostosowywania oferty i doświadczeń Użytkownika,
w tym reklam, we właściwościach Sklepu,
f) monitorowania aktywności wszystkich oraz
konkretnych Użytkowników,
g) kontaktowania się̨ z Użytkownikami, w szczególności
w celach związanych ze świadczeniem usług, obsługą Użytkowników, dozwolonymi
działaniami marketingowymi i reklamowymi,
h) przeprowadzania badań i analiz w celu
poprawy działania dostępnych usług,
i) egzekwowania przestrzegania Regulaminu,
j) dokonywania oceny niektórych czynników
osobowych Klienta.
7. Administrator jest uprawniony do
przechowywania zgromadzonych i śledzonych w Sklepie internetowym danych wyłącznie
w zakresie realizacji powyżej określonych celów.
8. Administrator zastrzega sobie prawo do
filtrowania i blokowania wiadomości przesyłanych poprzez wewnętrzny system wiadomości,
w szczególności, jeśli mają charakter spamu, zawierają̨ niedozwolone treści
lub w inny sposób zagrażają̨ bezpieczeństwu użytkowników Sklepu.
9. Administrator jest uprawniony do
automatycznego pozyskiwania i rejestrowania danych przekazywanych na serwer
przez przeglądarki internetowe lub urządzenia Klientów, np. adres IP,
parametry oprogramowania i sprzętu, przeglądane strony, numer identyfikacyjny urządzenia
mobilnego oraz inne dane dotyczące urządzeń i korzystania z systemów.
Gromadzenie powyższych informacji następować́ będzie w przypadku korzystania ze
Sklepu internetowego.
10. Administrator zbiera, przetwarza i
przechowuje następujące dane Klientów:
a) adres poczty elektronicznej (adres
e-mail),
b) imię i nazwisko,
c) nazwę firmy, NIP (w przypadku Klientów niebędących
konsumentami),
d) adres dostawy Zarezerwowanego Towaru
(ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
f) adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby
(jeżeli jest inny niż̇ adres dostawy),
g) numer telefonu.
11. Sprzedawca oświadcza, iż podanie danych przez
Klienta, w wyżej wskazanym zakresie, jest dobrowolne. Ich podanie może być
jednak niezbędne do przeprowadzenia procesu Rezerwacji, a następnie
ewentualnego zawarcia i realizacji Umowy lub Umowy o świadczenie Usług
Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Zakres wymaganych do zawarcia umowy
danych wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w
Regulaminie Sklepu Internetowego
12. Przykładowi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
a) w przypadku Klienta, który dokonał Rezerwacji Towaru z opcją dostawy,
Administrator powierza zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub
pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
b) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych Administrator powierza
zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu płatności
elektroniczne w Sklepie Internetowym.
13. Administrator może udostępniać dane
zanonimizowane innym podmiotom, w tym partnerom Sklepu internetowego w celu
dokonania rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla Klientów, poprawy jakości
i efektywności usług świadczonych przez Sklep lub wymienione podmioty lub
udziału w badaniach naukowych.
14. Administrator informuje Użytkowników, że
powierza przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:
a) Sklep Internetowy:
www.evapes.pl – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, na którym
jest zainstalowany sklep,
b) PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (ul.
Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), KRS: 0000274399, NIP: 7792308495 – w celu umożliwienia
dokonania płatności elektronicznych za Zarezerwowany Towar.
c) Paynow
Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ( ul. Wolbromska 18
lok. 1b, 53-148 Wrocław), KRS: 0000817851, NIP: 8992872841 – w celu
umożliwienia dokonania płatności elektronicznych za Zarezerwowany Towar.
15. Administrator informuje, że stosuje następujące
technologie śledzące działania podejmowane przez użytkownika/Klienta w ramach
strony internetowej Sklepu:
– kod śledzenia
Google Analitycs – w celu analizy statystyk strony internetowej Sklepu, pozwalający na
emisję spersonalizowanych reklam.
§3
Polityka cookies i dane eksploatacyjne
1. Administrator zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach
cookies w celu gromadzenia danych związanych z korzystaniem ze Sklepu przez
Klienta. Pliki cookies to mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła
do przeglądarki Użytkownika i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych
wejściach na witrynę̨. Używane są̨ głównie do utrzymywania sesji np. poprzez
wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu.
2. Administrator wykorzystuje pliki cookies
„sesyjne” przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu jego
wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki
internetowej oraz pliki cookies „stałe” przechowywane na urządzeniu końcowym
Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia
przez Klienta.
3. Administrator w ramach Sklepu internetowego
stosuje następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające
korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu,
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
c) „wydajnościowe” pliki cookies, wykorzystywane
do pozyskiwania informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej Sklepu
internetowego przez Użytkowników,
d) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające
dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań
e) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie”
wybranych przez Użytkownika ustawień́ i dostosowanie Sklepu internetowego do
Użytkownika.
4. Administrator usługi wykorzystuje cookies zewnętrzne
w następujących celach:
– zbierania ogólnych
i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych:
Google Analytics, Google Tag Manager, HotJar, Pixel Meta
5. Pliki cookies dostosowują̨ i optymalizują̨
Sklep internetowy i jego ofertę̨ dla potrzeb Klientów poprzez takie działania
jak tworzenie statystyk odsłon Sklepu internetowego oraz zapewnienie bezpieczeństwa
jego użytkownikom. Pliki cookies niezbędne są̨ również do utrzymania sesji
Klienta po opuszczeniu przez niego Sklepu.
6. Klient w każdej chwili za pomocą̨ swojej przeglądarki
internetowej może zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, w tym może zablokować
możliwość gromadzenia plików cookies.
7. Zablokowanie możliwości gromadzenia plików
cookies czy wprowadzenie innych zmian w ustawieniach dotyczących plików cookies
na urządzeniu Klienta może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z usług i narzędzi
Sklepu internetowego, w tym z możliwości złożenia Rezerwacji.
8. Klient, który nie chce wykorzystywania plików
cookies w opisanych powyżej celach w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Do
zapoznania się̨ ze szczegółową instrukcją postepowania należy odwiedzić stronę̨
internetową producenta przeglądarki internetowej, z której aktualnie korzysta
Klient. Więcej informacji na temat cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej
przeglądarki internetowej. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane
pliki cookies to Internet Explorer, Mozilla FireFox, Google Chrome, Opera,
Microsoft Edge.
9. Administrator może umożliwiać podmiotom zewnętrznym,
np. dostawcom reklam czy dostawcom rozwiązań analitycznych, gromadzenie
informacji z wykorzystaniem powyższych technologii bezpośrednio na stronie
internetowej Sklepu. Zgromadzone w ten sposób dane podlegają̨ postanowieniom
polityk prywatności opracowanym przez te podmioty.
10. Niektóre podmioty zewnętrzne działające w
ramach Sklepu internetowego umożliwiają̨ użytkownikom wycofanie zgody na
gromadzenie i wykorzystywanie przez nie danych na potrzeby reklam bazujących na
aktywności Klienta. Więcej informacji na ten temat i możliwość dokonania wyboru
znajduje się̨ na przykład na stronie internetowej: www.youronlinechoices.com.
§4
Prawa i obowiązki Administratora i Użytkowników
1. Administrator ma prawo, a także ustawowy obowiązek
do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących Klientów
Sklepu organom władzy publicznej bądź́ podmiotom trzecim, które zgłoszą̨ takie zadanie
udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
2. Administrator nie powierza przetwarzania
danych i nie udostępnia zebranych danych osobowych Klientów podmiotom niepowiązanym
bez zgody zainteresowanych, chyba, że zachodzą następujące okoliczności:
a) Administrator może korzystać ze wsparcia podmiotów
zewnętrznych w celu świadczenia udostępnianych przez siebie usług, jednak
podmioty te nie są̨ upoważnione do niezależnego wykorzystywania danych
osobowych przetwarzanych w imieniu Sklepu a wszelkie ich działania podlegają
przepisom Polityki Prywatności Sklepu internetowego,
b) Administrator zachowuje prawo do udostępniania
danych organom publicznym w prowadzeniu postepowań o możliwe naruszenia prawa
lub w zwalczaniu ewentualnych naruszeń Regulaminu Sklepu.
3. Klient/Użytkownik ma w każdym czasie prawo dostępu
do swoich danych osobowych, a gromadzonych przez Administratora. Prawo to
obejmuje możliwość weryfikacji, modyfikacji, uzupełnienia, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania, przeniesienia
danych, zaprzestania przetwarzania danych osobowych Klienta, a także prawo cofnięcia
zgody na przetwarzanie danych w określonym celu, jeżeli Klient taką zgodę̨
uprzednio wyraził oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przedmiotowe uprawnienia przysługują bez podania przyczyny.
4. Klient/Użytkownik poprzez zaakceptowanie
zaproponowanych przez Administratora oświadczeń zawartych w interaktywnych
formularzach dostępnych na stronie internetowej Sklepu, m.in. formularzu
rejestracyjnym, formularzu kontaktowym wyraża zgodę̨ na przetwarzanie danych
osobowych dla celów realizacji usług.
5. Klient/Użytkownik, poprzez zaakceptowanie oświadczeń
nieobowiązkowych zaproponowanych w formularzach, może wyrazić zgodę̨ na
dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych.
6. Klienci, którzy zarejestrowali się̨ w Sklepie
internetowym mają prawo do wglądu, edycji i usuwania podanych przez siebie
danych. Klient zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego dane w
Sklepie internetowym są poprawne.
7. Dobrowolnie udzielone zgody na otrzymywanie
informacji handlowej mogą̨ być w każdej chwili cofnięte na wniosek Klienta/Użytkownika
złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej. W terminie do 48 godzin od
otrzymania oświadczenia o cofnięciu zgody, Administrator usuwa dane Klienta/Użytkownika
z bazy kontaktów, służącej do przekazywania informacji handlowych drogą
elektroniczną.
8. W celu realizacji swoich praw Klient może w każdym
czasie przesłać stosowne oświadczenie woli na adres siedziby Administratora lub
za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@evapes.pl.
9. Usuniecie danych osobowych lub zaprzestanie
ich przetwarzania przez Administratora może skutkować brakiem możliwości
realizacji usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu internetowego lub
ograniczeniem możliwości korzystania z funkcjonalności Sklepu internetowego.
§5
Zmiany Polityki Prywatności
1. Oferta Sklepu internetowego będzie w przyszłości
ulegać rozszerzeniu. Oznacza to, że Administrator będzie zobowiązany lub
uprawniony do wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności.
2. Nowe wersje Polityki Prywatności będą̨ się̨
pojawiały na stronie internetowej Sklepu wraz ze stosownym komunikatem.
3. Każda zmiana Polityki prywatności będzie obowiązywała
od dnia powiadomienia o jej zmianie poprzez jej umieszczenie na stronie
internetowej Sklepu. Wszelkie zmiany będą̨ odpowiednio wyróżnione przez okres
jednego miesiąca od dnia wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności.